Korzyści i zagrożenia technologii głosowych w motoryzacji

Ile samochód powinien wiedzieć o swoim kierowcy? Odpowiedź na to pytanie możemy poznać już wkrótce dzięki współpracy dwóch firm Qualcomm i SoundHound, nawiązanej w celu opracowania i przetestowania sztucznej inteligencji SoundHound Chat dla motoryzacji. Pierwszy, dostępny asystent głosowy z generatywnymi możliwościami AI zostanie dodany do pojazdu koncepcyjnego Snapdragon Digital Chassis. Asystent głosowy będzie mógł na przykład znaleźć przepis, dodać potrzebne składniki do cyfrowego koszyka i przygotować je do odbioru w lokalnym sklepie spożywczym kierowcy o określonej godzinie.

O ile dostawcy usług AI uważają, że megaplatformy zwiększają wygodę i zmienią sposób, w jaki ludzie żyją to badacze prywatności nazywają je „maszynami pochłaniającymi dane", które mają niezrównaną moc oglądania, słuchania i gromadzenia informacji o tym, co robią i dokąd jeżdżą samochodem. Tak wynika z badań organizacji odpowiedzialnych za ochronę prywatności w zakresie gromadzenia i wykorzystywania danych przez marki motoryzacyjne.


https://www.biometricupdate.com/202309/your-car-is-a-good-listener-maybe-too-good